AKTUALNOŚCI - NASZ BLOG


Instalacja Trigger Controller System

Instalacja Trigger Controller System

INSTALACJA TRIGGER CONTROLLER SYSTEM

Wielu z użytkowników samochodów terenowych czy pick-upów, chcących w pełni wykorzystać swoje auta, staje przed zadaniem, jak usprawnić swój pojazd? Jak poprawić fabrykę? Jak dostosować do swoich potrzeb? Wiadomo, że taki producent nie jest w stanie w pełni sprostać wymaganiom każdego z nas. Jedni upalają w terenie, topiąc furę po klamki, inni zaś zwiedzają Świat przebudowując swoje auta na kampery czy typowo wyprawowe, jeszcze inni używają ich do pracy- weterynarze, leśnicy, geodeci czy budowlańcy. Jednakże każdy z nas, chcąc dołożyć do swego auta jakieś dodatkowe wyposażenie, staje przed zadaniem podłączenia tego wszystkiego i umieszczenia odpowiednich guzików, przekaźników, wyłączników w kabinie samochodu. Do tego jeszcze kilometry kabli, wiercenie otworów w ścianie grodziowej czy desce rozdzielczej swojego auta.

I ja stanąłem przed takim wyzwaniem. Często zapuszczam się w las czy jeżdżę polnymi drogami, generalnie jeśli jest możliwość dojechać do celu „terenem” to wybieram tą opcję. Dodge Ram 4-tej generacji, którym jeżdżę, niestety nie może pochwalić się dobrymi światłami. Każdy użytkownik tego auta może to potwierdzić, że światła pozostawiają wiele do życzenia. Postanowiłem więc dołożyć dodatkowe oświetlenie w postaci doświetlania poboczy i LED-baru na dachu. Zakup oświetlenia okazał się najprostszy z całego tego przedsięwzięcia. Montaż również nie stanowi problemu. Gorzej z podłączeniem tego wszystkiego. Gdzie umieścić wyłączniki w kabinie? Ile? Na razie dwa do ledbara i spotów, ale w planach jest kompresor pokładowy, światła robocze po obu stronach auta, lodówka i pewnie coś jeszcze. Zacząłem szukać w sieci, jak inni sobie z tym poradzili. Nie jestem fanem wiercenia czy wycinania otworów w desce rozdzielczej, nie da się tego procesu odwrócić, nie czuję się w tym mocny. Może są jakieś gotowe rozwiązania? Nie możliwe, że tylko ja na Świecie nie chce wiercić otworów w grodzi czy desce rozdzielczej, żeby ciągnąć te cholerne przewody. Co z gościem, który kupił nowe auto, jeszcze na gwarancji? Jeśli on chce założyć choćby LED bar czy Halogeny to co? Na pewno nie wierci otworów w desce czy ścianie grodziowej. Przeszukałem internet, i okazuje się, że jest sporo rozwiązań, nawet Made in China w bardzo niskiej cenie. Jedno mnie szczególnie zainteresowało. TRIGGER controller system. Zaprojektowany i wykonany w Stanach, tam też bardzo popularny. Nie dość, że sterowanie z kabiny jest bezprzewodowe, to jeszcze można sterować oświetleniem za pomocą telefonu. Rozwiązuje to kolejny problem, mianowicie oświetlenie otoczenia samochodu. Takie, które oświetla nam miejsce biwakowania, czy stanowisko na rybach. Jak ktoś wędkuje to wie, że jak w nocy odpalisz robocze lampy to Panieeeee, aż trawa schnie. W nocy, kiedy dookoła ciemno jak w ….. przydałoby się takie słabsze oświetlenie, nazwijmy je kampingowe. Było takie w dalszych moich planach, ale teraz, dzięki systemowi TRIGGER, oświetlenie robocze, które jest zawsze mega mocne, może również służyć jako przyjemne światło kempingowe. Aplikacja pozwala przyciemniać i rozjaśniać światło za pomocą telefonu. Więc nawet nie będę musiał iść do auta, żeby włączyć światło, telefon zawsze w kieszeni, włączam, przyciemniam i gra muzyka.

Dobra, zamawiam, poczytałem trochę, obejrzałem sporo review o tym urządzeniu na You Tube, tutorial z montażu i wydaje mi się, że dam radę. Znalazłem firmę w Polsce, która sprzedaje te systemy na naszym rynku. Sprawdziłem cenę, porównałem z ofertą w Stanach i wychodzi podobnie, a czas oczekiwania nie do porównania, będzie jutro u mnie.

Dotarło, wygląda solidnie, w środku wszystko co potrzeba wraz z bateriami do pilota z przełącznikami, jest nawet zestaw naklejek na przyciski - spoko. Montujemy!!

Image
Image

Na miejsce montażu wybrałem pokrywę TIPM ( skrzynki z bezpiecznikami). Umieszczona wysoko, tuż obok akumulatora, idealnie! Przystawiłem, odznaczyłem, wywierciłem otworki pod śrubki M4 i gotowe. Trzeba się tylko upewnić, czy owe śrubki nie są zbyt długie i nie wchodzą w kolizje z bezpiecznikami w skrzynce.

Image
Image

Teraz zasilanie. Trzy przewody- dwa grube ( + i - ) i jeden cienki, żółty do podłączenia plusa po zapłonie, czyli takiego plusa, gdzie napięcie pokazuje się po przekręceniu zapłonu. Skąd wziąć taki plus? Wziąłem probówkę elektryczną, taką za 10 złotych, która pokazuje napięcie.

Image
Image

Zapiąłem krokodylek do minusa i szukam po bezpiecznikach. Większość ma napięcie na stałe ale kilka , takich 10A nie pokazuje napięcia. OK. Teraz zapłon i sprawdzamy czy napięcie się pokazało. EUREKA!!! Jest! Mam napięcie, super.

Do zasilenia Triggera z tego bezpiecznika użyłem „ adapter bezpiecznikowy” ( fuse splitter) za jakieś 7 złotych.

Image
Image

Łącze adapter z żółtym przewodem i wpinam w miejsce bezpiecznika.

Image
Image
Czerwony do klemy akumulatora, czarny do zacisku na karoserii auta, tuż obok akumulatora i centralki TRIGGER. Gotowe!
Image
Image
Urządzenie podłączone. Teraz tylko podpiąć obie lampy do jednego z wyjść w centralce. Dokupiłem do tego zestawu rozdzielacz w kształcie litery „Y”, żeby można było podłączyć obydwa reflektory do jednego wyjścia. Nazywa się to TRIGGER 12 guage harnes Y. Są dostępne w wersji krótkiej i długiej oraz o grubszym przekroju przewodu do wyjść 30 A w kontrolerze- TRIGGER 14 guage harness.
Image

Dobra, gotowe, wszystko na miejscu, podłączone, czas sprawdzić czy działa. Do środka więc, zapłon, naciskam klawisz na pilocie i o Panie, działa! Gitara, to było naprawdę proste. Poza tym pilot może leżeć w schowku, czy podłokietniku, i nie musze nic wiercić czy wycinać w desce.

Image
Image
Na prawdę jestem zadowolony. Teraz aplikacja. Wchodzę do APP Store, wpisuję „ TRIGGER ACS Plus” instaluję i odpalam apkę. Należy wpisać cztero- cyfrowy kod domyślny parowania „ 0000”, dalej wpisać swój indywidualny cztero- cyfrowy kod, potwierdzić wpisując jeszcze raz i gotowe. Sprawdzę w ustawieniach Bluetooth mojego telefonu czy jest TRIGGER Controller- jest ! Gotowe! Wszystko działa, ściemnianie i rozjaśnianie, a nawet funkcja stroboskop działa jak należy i robi z tego oświetlenia dyskotekę.
Image

Podsumowując:

Jestem bardzo zadowolony z tego systemu. Trochę żałuję, że zamiast TRIGGER 6 SHOOTER, który ma 6 wyjść na dodatkowe akcesoria i trochę więcej funkcji w aplikacji, wybrałem TRIGGER 4 PLUS, który ma tych wyjść 4. Teraz znajduję dużo więcej możliwości zastosowania tego systemu w swoim aucie. Mam zamiar wkrótce instalować zabudowę na pace i namiot dachowy, więc będę potrzebował to wszystko zasilić. Już mi ,oprócz lodówki, po głowie chodzi ogrzewanie do namiotu, pewnie suche webasto, oświetlenie w namiocie, w zabudowie, i wszystko to, co wyda się potrzebne w czasie użytkowania. Na szczęście można dokupić takie rozwiązania jak ta wiązka „Y”, która pozwoli podpiąć dwa czy więcej odbiorników do jednego wyjścia, czy gniazdo przekaźnika, jeśli pobór prądu będzie wyższy niż możliwość jednego z wyjść. Generalnie TRIGGER Controller system, to genialne rozwiązanie. Prosty montaż, bez wiercenia w grodzi czy wycinania otworów w desce rozdzielczej to jedno, ale możliwość sterowania całością za pomocą pilota z przyciskami, który możesz wsadzić w kieszeń czy przykleić magnetycznie do karoserii auta, czy telefonu, który i tak zawsze w tej kieszeni jest, jest rewelacyjnym rozwiązaniem, którego nie daje żaden inny producent. Możliwość przyciemnienia intensywności światła za pomocą telefonu, zmiany oświetlenia z mocnego- roboczego, w przyjemne dla oczu oświetlenie otoczenia, jest rozwiązaniem, które zaoszczędzi mi montażu drugiego zestawu lamp, ułatwi i uprzyjemni użytkowanie na rybach, czy kempingach przy ognisku. 

Montaż całości jest naprawdę łatwy, nawet dla kogoś kto nie ma specjalistycznej wiedzy elektryka samochodowego, a dołożenie każdego kolejnego akcesorium będzie banalnie proste. Wystarczy zamontować na aucie np. LED bar i podłączyć zasilanie do jednego z wyjść kontrolera TRIGGER za pomocą hermetycznej wtyczki i BUM! Gotowe. Poza tym, można zdemontować całość równie łatwo i zamontować do swojego nowego auta, a poprzednie sprzedać bez śladów, czy to dziury w grodzi czy w desce rozdzielczej. Więc kupujemy rozwiązanie, które możemy przenosić z auta do auta, przyczepy, kampera czy innego pojazdu, w którym znajdziemy zastosowanie dla tych urządzeń. Jako że firma jest z USA, to mają gotowe zestawy dedykowane do kilku marek i modeli aut. Jeep, Toyota czy Lexus. Wtedy dostajemy uchwyt montażowy pod kontroler i mocowanie pilota w kabinie. Do mojego RAM-a niestety nie mają. Systemy TRIGGER i całą gamę akcesorium do nich można już kupić w Polsce, jest to ogromnym plusem jeśli chodzi o serwis, wsparcie techniczne, gwarancje, reklamację, części itd. Polecam każdemu to rozwiązanie, czy do terenówki, przyczepy kempingowej, campera, busa, czy UTV.